5 sprawdzonych sposobów na poprawę komunikacji biznesowej

Rozwój nowych technologii to szansa na poprawienie wizerunku i komunikacji dla praktycznie każdego biznesu. Angażująca obecność w mediach społecznościowych, atrakcyjna strona internetowa czy łatwość wyszukania firmy w Google to atuty, które mogą drastycznie poprawić odbiór przedsiębiorstwa w oczach klientów i partnerów. Czytaj dalej i poznaj 6 niezawodnych strategii na owocne wykorzystanie Internetu w komunikacji biznesowej.

  1. Działaj w mediach społecznościowych

Do tego, że fanpage na Facebooku nie tylko warto, ale wręcz wypada mieć, chyba nikogo w 2017 roku przekonywać nie trzeba. Prawie 2 miliardy aktywnych użytkowników każdego miesiąca to zbyt duży rynek, by po prostu go zignorować. Jednak samo posiadanie firmowego profilu nie gwarantuje żadnych korzyści. Przygotowując materiały do mediów społecznościowych pamiętaj, że reprezentują one twoją firmę przed tysiącami użytkowników. Zdjęcia i grafiki w odpowiednim formacie będą się lepiej wyświetlać. Dbałość o gramatykę i interpunkcję sprawi, że przekaz będzie jasny i zrozumiały. Interesująca, wysokiej jakości treść dopasowana do oczekiwań klientów przysporzy firmie poważania. Obecność w mediach społecznościowych powinna być profesjonalna i wartościowa dla użytkownika – tylko wtedy przyniesie oczekiwane skutki.

Musisz wiedzieć, że Facebook to nie jedyny portal społecznościowy do twojej dyspozycji. Wiele firm z powodzeniem prowadzi profile na Twitterze, Instagramie czy LinkedInie, by wymienić tylko kilka najpopularniejszych serwisów. Nie znaczy to oczywiście, że każde przedsiębiorstwo powinno być obecne w każdym miejscu w Internecie. Rozważając strategię obecności w social media warto jednak zastanowić się, w jakich serwisach znajdziesz użytkowników mogących się zainteresować twoim produktem lub usługą.

  1. Buduj relacje w Internecie

Internet, a w szczególności media społecznościowe, dają możliwość wypowiedzi niezliczonej ilości firm i osób, z którymi twój przekaz rywalizuje. Twoje posty konkurują więc nie tylko z innymi firmami o podobnym profilu działalności, ale ze wszystkimi firmami obecnymi w sieci, a także… ze znajomymi użytkowników. Właśnie dlatego tak ważne jest, by nie tylko publikować treści, ale także uczestniczyć w dyskusji, odpowiadać na komentarze, wiadomości i recenzje. Wato też samemu komentować bieżące posty użytkowników, a czasem nawet konkurencji. Dzięki narzędziom do monitoringu marki w sieci, w rodzaju Brand24 czy SentiOne, możesz na bieżąco śledzić wzmianki o twoim biznesie, produkcie lub usłudze, i reagować na nie praktycznie od razu. Przydatny może się też okazać monitoring trendów. Dzięki ich znajomości możesz na bieżąco komentować sprawy, które zaprzątają umysły internautów. Pamiętaj, że nie warto być za wszelką cenę „na czasie”. Jeśli twoja marka nie ma nic wspólnego z tematem o którym wszyscy piszą i mówią, to wtrącanie się do takiej dyskusji może nie być najlepszym pomysłem.

  1. Zoptymalizuj swoją stronę dla wyszukiwarek (korzystaj z SEO)

Z terminem SEO spotkał się prawdopodobnie każdy, kto posiada stronę internetową. Oznacza on takie przygotowanie strony, by była w łatwy sposób odnajdowana przez wyszukiwarki. Na rynku usług internetowych roi się od firm proponujących usługi tego typu. Decydując się którąś z nich warto mieć na uwadze, że dzisiaj w optymalizacji stron nie liczą się tylko i wyłącznie słowa kluczowe, ale także jakość treści. Technologia stojąca za wyszukiwarkami nie stoi w miejscu. Google i konkurenci nieustannie poprawiają swoje algorytmy, by wyniki wyszukiwania lepiej pasowały do oczekiwań użytkowników ich produktu. Stąd coraz większy nacisk na wartościową treść, której szukają zwykli Internauci.

  1. Dziel się wiedzą

Planując komunikację w Internecie, zastanów się kim są osoby, które mogą zainteresować się twoim produktem lub usługą. Z jakich mediów społecznościowych korzystają, co ich interesuje i o czym rozmawiają ze znajomymi. Postaraj się też wyobrazić sobie momenty, w których mogliby potrzebować twojego produktu lub usługi. Pomyśl, co w takiej sytuacji wpiszą w wyszukiwarkę i bądź tam dla nich z poradą, historią lub odpowiednią ofertą. Idealnym przykładem takich działań jest tworzenie atrakcyjnych treści na firmowym blogu. Dopasowane do zainteresowań potencjalnych klientów notki potrafią spowodować, że użytkownik nie tylko znajdzie twoją firmę w Internecie, ale z chęcią będzie wracać na twoją witrynę, by czytać kolejne historie lub porady – budując twój pozytywny wizerunek oraz dając ci co chwilę nowe okazje do sprzedaży.

  1. Współpracuj ze specjalistami

Być może są w twojej firmie osoby z lekkim piórem bądź talentem graficznym, które pomogą ci przy tworzeniu treści dla mediów społecznościowych, bądź na potrzeby firmowego bloga. Możliwe, że twój informatyk jest po godzinach specem od SEO. Praktyka pokazuje jednak, że nie każdy ma takie szczęście i przynajmniej część zadań związanych z budową wizerunku w sieci trzeba zlecić osobom lub firmom trzecim. Pamiętaj, że wszystko, co twoja firma publikuje w Internecie, buduje jej wizerunek w oczach klientów i partnerów. Dlatego wybierając współpracowników postaraj się kierować ich profesjonalizmem i kwalifikacjami. Naprawdę warto.

 

Jeśli chcesz jeszcze więcej darmowej wiedzy na marketingowe tematy,

koniecznie zostaw swój adres email abyśmy mogli wysłać Ci co miesiąc najważniejsze wskazówki. 

 

    • Share post