Ciężar obsługi procesu sprzedażowego przesuwa się od działu sprzedaży do marketingu. Obecnie ponad połowa konsumentów rozpoczyna swój proces zakupowy od poznania oferty online, a kontakt ze sprzedażą spadł na 4 miejsce. Internet stał się głównym źródłem informacji dla konsumentów, a marketing wsparty systemami Marketing Automation jest wstanie skutecznie się z nimi kontaktować. W ten sposób może realnie pomóc w procesie sprzedaży.
Identyfikacja i monitorowanie zachowania na stronie połączone z możliwościami CRM pozwala na wspomaganie pracy działów handlowych i prowadzenie automatycznych kampanii edukujących leady – wszystko w celu zwiększenia ilości klientów przy jednoczesnym usprawnieniu pracy i odciążeniu własnych zasobów.
Z systemów korzystają zarówno niewielkie firmy oferujące usługi regionalne, jak i odbiorcy korporacyjni obsługujący sprzedaż na rynkach międzynarodowych
Przykłady wykorzystania marketing automation w B2B
Segmentacja i Scoring:
- Automatyczne przydzielanie kontaktów do segmentów ze względu na ich zainteresowanie.
- Przypisywanie punktów za każdą istotną aktywność kontaktu.
- Indywidualne przypisywanie punktów za szczególnie ważne akcje.
- Niezależna ocena ruchu z różnych źródeł.
- Segmentacja ze względu na czas spędzony na stronie i ilość odwiedzonych podstron.
Lead Nurturing:
- Programy edukujące klientów niegotowych do zakupu
- Automatyczna wysyłka oferty po przekroczeniu zadanego progu punktowego.
- Zautomatyzowanie kampanii sprzedażowych dla klientów z którymi dział handlowy prowadzi rozmowy.
- Banery dynamiczne – wyświetlające spersonalizowane oferty i usługi.
Wspomaganie pracy działu handlowego:
- Rozbudowane profile behawioralne kontaktów dostępne na indywidualnych kartach kontaktu.
- Monitorowanie zachowania leadów na stronach www.
- Integracja zdarzeń i aplikacji Facebook.
- Alerty z kluczowymi informacjami po stwierdzeniu zainteresowania ofertą.
- Alerty mailowe do pracowników działu obsługi zawierające detale kontaktów pozyskane np. z formularzy.
- System notatek i zadań z przypomnieniami mailowymi.
- Programy Lead Nurturing.
Reklamy RTB i Marketing Automation:
- Adresowanie reklamy w zależności od etapu sprzedażowego na którym znajduje się kontakt.
- Emitowanie dopasowanej reklamy do konkretnego segmentu klientów.
- Przypomnienie / monity o zaległych płatnościach (z informacją o kwocie i numerze dokumentu).
- Support klienta: nieaktywny klient lub klient niewykorzystujący systemu – automatyczna reklama zachęcająca do skorzystania z suportu. Brak logowania klienta do systemu – wyświetlanie na sieci przypomnienia o tym jakie informacje czekają w systemie.
Agencja MINT PR jest partnerem SALESManago – jednej z najbardziej innowacyjnych na świecie platform do marketing automation. System dedykowany jest firmom B2B i B2C oraz sklepom internetowym. Klienci korzystający z platformy osiągają znakomite wyniki sprzedażowe poprzez wdrażanie automatycznych, personalizowanych procesów we wszystkich kanałach marketingowych.
MintPR posiada również certyfikat SALESmanago Marketing Specialist i SALESManago Certified Professional