Jak skutecznie promować nowe produkty i usługi?

Co zrobić, by twój nowy produkt pojawił się w mediach? Jak sprawić, by o premierze twojej usługi dyskutowano w Internecie?
Jak zainteresować klientów i zrobić wrażenie na partnerach biznesowych? Poznaj cztery strategie promocji, z których powinna korzystać każda firma.

  1. Poproś o recenzje

Rozesłanie informacji prasowej o starcie nowego produktu lub usługi, nawet w postaci zwykłego e-maila, to podstawowy sposób na dostanie się do mediów. Zaproszenie do testów i napisania recenzji to kolejny krok i zdecydowanie warto go postawić. Każdy dziennikarz otrzymuje setki maili, z których większość pójdzie do kosza nawet bez otworzenia. Propozycja przedpremierowego testu jest zdecydowanie bardziej zachęcająca niż kolejna zwykła informacja prasowa. Pamiętaj, żeby przed wysłaniem mailingu odrobić lekcje i sprawdzić, czy redakcje, do których się odzywasz w ogóle publikują recenzje. Nie zapomnij też o blogerach, wielu z nich jest bardzo wpływowych w swoich środowiskach.

  1. Opowiedz swoją historię

Ludzie uwielbiają osobiste historie. Chcą wiedzieć, że za marką stoi jakaś osoba, czyjaś pasja i wizja. To samo tyczy się dziennikarzy, często bardziej zainteresowanych intrygującymi osobami i wydarzeniami, niż rzeczami na sprzedaż. Porusz ich wyobraźnię i pokaż się od innej niż zwykle strony. Naucz się opowiadać o drodze za sobą i planach na przyszłość tak, jakby była to niezapomniana przygoda. Bo przecież jest, prawda?

  1. Wypowiadaj się z pozycji eksperta

Musisz przyzwyczaić siebie i innych do myśli, że w niszy, w której działa twoja firma, jesteś ekspertem. Oznacza to, że możesz ciekawie i profesjonalnie wypowiadać się nie tylko o działaniach swojego przedsiębiorstwa, ale także o całej branży. Pisz o trendach i nowościach na łamach firmowego bloga i występuj na branżowych konferencjach. Daj mediom do zrozumienia, że mogą na ciebie liczyć, jeśli potrzebują profesjonalnego komentarza. Może nie zawsze będziesz w stanie powiedzieć coś o swoim najnowszym produkcie, ale twoje nazwisko i nazwa firmy pojawiające się w mediach wzbudzą zainteresowanie.

  1. Wystartuj z pompą

Zaplanuj premierę produktu lub usługi bardzo starannie i postaraj się, by wydarzenie wyróżniało się na tle konkurencji. Pomyśl ile różnorodnych produktów co roku zalewa rynek – tylko najciekawsze, najbardziej oryginalne i pomysłowe przedostają się do powszechnej świadomości. Zrób coś, obok czego nie można przejść obojętnie, jak przemalowanie Księżyca na zielono, czy minutowa cisza na wszystkich kanałach radia i telewizji. Skoordynuj swoje działania promocyjne i uderz swoim szalonym, niepowtarzalnym pomysłem ze wszystkich stron na raz.

Powodzenia!

 

Jeśli chcesz jeszcze więcej darmowej wiedzy na marketingowe tematy,

koniecznie zostaw swój adres email abyśmy mogli wysłać Ci co miesiąc najważniejsze wskazówki. 

    • Share post