Content marketing

W Twoim marketingu treści na pierwszy plan nie powinna wybijać się marka – to znak, że przenosisz nacisk na sprzedaż, co nie jest tu celem.  Najpierw klient musi zrozumieć, co oferujesz i jak może mu to pomóc. Poza tym, kto chciałby czytać codziennie Twoją ulotkę reklamową, przebraną za blog?

Często, przejęci hasłem „Content is the king”, marketerzy piszą blogi bez wizji, tłukąc kolejne posty niejako z obowiązku, szpikując je słowami kluczowymi, podczas gdy zwrot ku contentowi miał oznaczać zbliżenie do klienta.

Punktem wyjścia Twoich treści powinien być problem, przed jakim stoją klienci, oraz opowieść o jego rozwiązaniu. Marka może się w niej pojawiać, ale nie jako główny bohater – tę rolę zostaw swojemu klientowi.

Zbuduj więc strategię marketingu treści, opierając się na liście kłopotów i wyzwań, z którymi zmaga się Twój odbiorca. To zupełnie jak z budowaniem więzi: musisz zacząć od słuchania drugiej strony.

Marketing treści może być wykorzystany do:

a) Budowania zaufania – marketing treści sam w sobie nie jest nastawiony na sprzedaż, a na dostarczanie użytkownikowi wartości. Poprzez odpowiednie treści możesz zbudować relacje z odbiorcami oraz pozyskać pierwsze leady (np. poprzez podanie adresu email w zamian za ebooka).

b) Budowania eksperckiego wizerunku firmy – wykreowanie lidera i medium opiniotwórczego sprawi, że odbiorcy będą postrzegali Twoją markę jako wiarygodną. Samo edukowanie audytorium sprawi, że będziesz mógł nawiązać relacje.

c) Zwiększenia widoczności – dzięki dobrym jakościowo treściom i interakcjom zwiększasz pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania. Odpowiednie słowa kluczowe powodują, że Twoją stronę odwiedza większa ilość czytelników, a to automatycznie prowadzi do zwiększenia świadomości marki.

Na co dzień wspieramy naszych klientów w bieżącej pracy content marketingowej:

  • Tworzymy kalendarze wydawnicze i dostarczamy treści
  • Wspieramy działania SEO poprzez odpowiedni copywritting
  • Kreujemy historie firmy tzw. storytelling
  • Social Media Marketing– prowadzimy kanały klientów w social media
  • Dostarczamy opisy produktowe
  • Planujemy i kredujemy wartościowe treści takie jak ebooki, artykuły, white papers, publikacje, infografiki, blogi
  • Tworzymy i wdrażamy strategie content marketingowe, analizujemy i optymalizujemy działania oraz dystrybuujemy i promujemy treści